قاليشويي قاليشويي .

قاليشويي

قاليشويي المپيك

قاليشويي المپيك

المپيك يكي از محله هاي شهر تهران ميباشد. در گذشته منطقه المپيك جز منطقه ۵ بود اما به به وجود امدن منطقه ۲۲ تهران بخشي از ان وارد منطقه ۲۲ شد اين محله داراي سبكي خاص از معماري ميباشد.

شستن فرش در قاليشويي المپيك.

فرش در هر خانه اي وجود دارد. و جز اجزاي اصلي هر خانه اي خواهد بود افراد براي فرش هاي خود ارزش قائل هستند.براي اينكه از عمر فرش هايشان كاسته نشود فرشهاي خود را براي شستشو به پيشرفته ترين قاليشويي سپرده تا تميز شود. در اولين مرحله قاليشويي پس از تحويل گرفتن فرش ها از مشتري انها را طي مراحلي ميشورد.اولين مرحله اي كه بسيار مهم است پاك كردن گرد و غبار توسط دستگاهيي مخصوص از فرش است چرا كه گرد و غبار به داخل پرزهاي فرش نفوذ كرده و شايد به مرور زمان باعث اسيب ديدن فرش شود بعد از اين مرحله وارد مرحله خيس كردن فرش ميشود فرش در دستگاه مخصوصي اب با فشار زياد بر روي ان ريخته خواهد و سپس با توجه به نوع فرش مواد شوينده مخصوص را بر روي فرش ميريزند و با دستگاهي مخصوص كه داراي فرچه ميباشد فرش ها را ميشورند و بعد در مرحله ابگيري فرش ها در دستگاهي تحت فشار قرار ميگيرد و اب ان خارج ميشود و سپس در دستگاه گرمكن فرش خشك خواهدشد در صورت هواي افتابي فرش در فضاي باز پهن ميشود تا ضد عفوني شود و سپس فرش را اتو و كاور و لول كرده تحويل مشتري ميدهند.

ممكن است فرش قبل از اينكه به قاليشويي بيايد دچار اسيب ديدگي يا سختگي شده باشد پس فرش را با توافق صاحب ان بازسازي و ترميم خواهند كرد.

تفاوت شستشوي فرش ماشيني و دستباف

پس از اينكه فرش دستباف در قاليشويي شسته شدبه خاطر الياف طبيعي كه در فرش به كار رفته است زيبايي خاصي بعد از شستشو به خود خواهد گرفت.براي شستن فرشهاي دستباف بايد به نوع الياف و نحوه رنگ اميزي فرش توجه كرد چرا كه فرشهاي دستباف داراي وزني زاد هستند به خاطر همين شستشوي انها هم سختر ميباشد.

براي اينكه به كنف ها و الياف طبيعي ان اسيبي نرسد بعضي ها روش خشك را مد نظر قرارميدهند.

ابتدا در اين روش محلول شيميايي را روي فرش ريخته وسپس به وسيله برس مكانيزه روي فرش پخش خواهد شدسپس به وسيله جاروبرقي مخصوص صنعتي الودگي ها را از درون تار و پود فرش جدا ميكنند.ولي فرش هاي ماشيني با دستگاه هاي اتوماتيك با توجه به جنس و نوع فرش مواد شوينده را روي فرش ريخته و توسط دستگاه شستشو ميدهند و بعد در گرمكن هايي مخصوص فرش خشك خواهد شدو تمام مراحل شستشو با برنامه ريزي انجام خواهد شد.

اعلاشويي چيست

شستشو با بهترين مواد وتجهيزات را اعلاشويي گويند.

فرق اعلاشويي با شستشوي معمولي

تفاوت اساسي شستشوي معمولي واعلا شويي در استفاده از نوع مواد شوينده است.در اعلاشويي جهت شستشوي فرش از مايع استفاده ميكنند. مايع باعث ميشود كيفيت فرش و عمر فرش بيشتر شود در اين نوع شستشو كه شستشوي درجه يك محسوب ميشود فرش دو مرتبه با شامپو شسته ميشود ودر صورتي كه فرش به سفيد شويي و لكه زدايي احتياج داشته باشد بر روي فرش اين كار را انجام خواهند داد.در اخر فرش ها خشك شده و كاور شده تحويل صاحبان انها داده خواهد شد.

چه فرش هايي نياز به اعلا شويي دارند.

فرش ها ميتوانند محل زندگي براي انواع بيماري ها و باكتري هاباشند و باعث شود اين بيماري خطراتي را براي انسان به وجود بياوردو سبب بيماري هاي ريوي شود پس بهتر است فرش ها به صورت مرتب جارو برقي شود و سالانه براي شستشو به قاليشويي فرستاده شود يكي از بهترين روش ها براي شستشوي فرش اعلا شويي ميباشد شستشوي معمولي هم باكتري ها را از بين ميبرد اما در شستشوي درجه يك فرش ها بهتر از الودگي پاك ميشوند.

شستشوي اعلا شويي براي چه فرش هايي كاربرد دارد.

شستشوي درجه يك براي شستن فرشهايي مانند فرش دستباف كه الياف ان داراي حساسيت بالايي هستند استفاده خواهد شد.

هزينه روش اعلا شويي

مطمئنا روش اعلا شويي از روش عادي بهتر است و ميتوان گفت با توجه به نوع فرش و موادي كه براي شستشو به كار برده ميشود در هزينه ان تاثير دارد همچنين به علت اينكه فرش ها دو مرتبه شسته ميشوند پس به اب و مايع بيشتري نياز است پس هزينه ان بالاتر خواهد رفت‌

درست كه هزينه بيشتري پرداخت خواهد شد اما فرش هايي كه داراي حساسيت هستند كيفيت انها حفظ خواهد شد.و عمر انها بيشتر ميشود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۰:۴۵ توسط:قاليشويي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :